Cum să creezi un echilibru în viața ta

Nu este ușor să fii o femeie a timpurilor moderne. Pe vremea bunicilor noștri, de cele mai multe ori, rolurile în familie erau foarte bine stabilite. Mama era cea care se ocupa de casă, gospodărie, copii, gătit. În schimb, tatăl trebuia să se îngrijească de situația financiară a familiei. Desigur, erau și cazuri când femeile munceau, însă rata casnicelor era mult mai mare. Acum lucrurile s-au schimbat foarte mult. Acum femeile au sau își doresc de cele mai multe ori o carieră, nefiind nimic greșit în acest aspect. Femeile au câștigat după sute de ani de chin, acest drept, ceea ce era cât se poate de firesc. Însă, asta nu schimbă faptul că ele trebuie să fie, de cele mai multe ori, și mame, soții, gospodine. Desigur, și bărbații pot să facă acest lucru, dar nimic nu se compară cu rolul femeii în aceste îndeletniciri. Femeia are răbdare, este mai empatică, cât despre a fi mama…aceasta este o poziție pe care nimeni nu o poate face mai bine ca femeia.

Stabilește prioritățile

Este foarte greu să gestionezi totul, însă nu imposibil. În fiecare zi există numeroase lucruri neprevăzute care pot să apară, iar gestionarea acestora poate fi copleșitoare. Să nu mai spunem de sarcinile normale, pe care femeia le face în mod instinctiv încă de când se trezește. Dacă ai copii, știm că trebuie să îi pregătești pentru grădiniță sau școală, să faci pachete, să te pregătești și tu pentru muncă. Apoi vii acasă de la job, gătești, te ocupi iar de cei mici, le faci baie, te ocupi de tine dacă mai ai când. Să nu mai vorbim și de faptul că trebuie să faci curățenie măcar al două-trei zile. Ar trebui să identifici precis care sunt prioritățile tale. Astfel vei putea să te concentrezi asupra aspectelor cele mai importante din viața ta.

Comunică cu familia

Sunt cupluri care, dimineața la cafea, își stabilesc programul pe ziua respectivă. Aceasta este o formă excelentă de înțelegere, organizare. Așa că o comunicare deschisă ar trebui să existe în cadrul familiei. Putem spune că este cheia pentru a gestiona cu succes tot ceea ce trebuie să faci peste zi. Asigură-te că membrii familiei tale știu ce rol are fiecare, astfel încât tu să poți duce la bun sfârșit task-urile de acasă, dar și de la muncă. Familia ta ar trebui să înțeleagă inclusiv faptul că tu dorești o carieră, iar pentru asta ar trebui să te sprijine. Împreună, puteți găsi soluții pentru a face față mai bine provocărilor zilnice.

Planificare eficientă 

Americanii numesc asta “Time Management”. Există cursuri sau speech-uri motivaționale pe care le poți vedea și tu despre cum să faci acest lucru. Așa că, un lucru crucial pentru femeile ocupate este să își planifice timpul în mod eficient. Vei putea folosi o agendă pentru a-ți organiza programul. Astfel poți fi sigură că vei avea timp pentru activități importante. Această planificare este valabilă pentru viața ta de familie, dar și pentru locul de muncă. Vei vedea că gestionarea eficientă a timpului îți va fi de ajutor, poate chiar câștigând timp extra pe care poți să îl dedici ție însăți.

Responsabilități pentru toată lumea

Nu trebuie să faci totul singură, așa cum de multe ori se crede pe meleagurile noastre mioritice. Învață să delegi responsabilitățile, să împarți sarcinile cu partenerul, copiii sau chiar cu colegii de muncă. Acest lucru te va ajuta să îți reduci povara, eliminând stresul. Vei câștiga timp prețios, dar și mai multă eficiență.

Importanța dezvoltării 

Poate ți se pare o prostie, însă acest aspect te poate ajuta mult. Pentru a merge mai departe în viață, cea de familie, dar și în carieră, este important să investești în dezvoltarea ta. Există două tipuri de creștere. Nu te gândi doar la cea care se referă la carieră, pentru că și cea personală este extrem de importantă. Participă la cursuri de formare, seminarii sau conferințe care îți pot îmbunătăți modul de a percepe ceea ce este mai bine pentru tine. A cunoaște este întotdeauna un atu. Pentru carieră poți face cursuri în diverse domenii, chiar pentru a-ți schimba cariera. Pentru viața ta, poți merge la seminarii, chiar cele de Time management, așa cum am specificat în paragrafele anterioare. Să știi că aceste lucruri te pot ajuta să te cunoști pe tine, să afli ce potențial enorm ai.

Totul are o limită

Trebuie să știi cât poți să duci. Nu îți ridică nimeni statuie dacă te dai peste cap, nici măcar la locul de muncă. Faci ce trebuie, însă fără să treci limita. Dacă la muncă ți se dau niște task-uri, fă-le, fără a alege să stai peste program sau să iei și sarcinile altor colegi, indiferent cât de mult te roagă. Încadrează-te în timp, dar și în fișa postului tău. Acasă este același lucru. Dacă cei din jurul tău te pot ajuta, nu lua asupra ta ceea ce pot face și ei. Va trebui să înveți să spui “nu”, chiar dacă îți este greu uneori. Poate că va fi un șoc la început pentru cei din viața ta, dar trebuie să se obișnuiască.

Nu este o rușine să ceri ajutor

Facem parte dintr-un popor mândru, fiind înrădăcinat în cultură noastră refuzul ajutorului. Nu trebuie să fii așa. A cere ajutorul cuiva nu înseamnă a te umili. Înseamnă că te cunoști bine, că știi ce poți face. În plus, s-ar putea să ai o surpriză pentru că unii oameni chiar sunt dornici să te ajute însă tu nu i-ai lăsat niciodată. Vei vedea că astfel se va crea un echilibru în viața ta.